گشت و گذار در ایران

بهترین مکان های گردشگری ایران

گشت و گذار در ایران

بهترین مکان های گردشگری ایران

اقامتگاه بوم گردی سرای جهانگرد مهریز یزد

چهارشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۶، ۰۱:۳۲ ب.ظ

اقامتگاه بوم گردی سرای جهانگرد مهریز ۱۳۰۰ متر است که پشت باغ پهلوان پور مهریز یزد واقع شده است. هنگام ورود به اقامتگاه سرای جهانگرد مهریز ، خانه باغی سنتی را می بینید که با حیاطِ باغی بزرگ خود، روح آدمی را تازه و زنده می کند. در سمت چپ ساختمان، بادگیری اصیل و باشکوه وجود دارد که به عنوان بخش تابستانه از آن استفاده می شده و سمت راست آن یک ساختمان جنوبی است که به عنوان محل اقامت اصلی استفاده می شود.

با ورود به داخل ساختمان اقامتگاه بوم گردی سرای جهانگرد مهریز ، هال بزرگ و سنتی با چیدمان خانه های قدیمی شما را به ایامی دور و مهمانی های بزرگ گذشته می برد. دور تا دور این هال پر است از پشتی و زیر اندازهای سنتی که حال و هوایی خاص را می سازد. تاقچه های سنتی بر روی دیوارهای کاهگلی اتاق های اقامتگاه سرای جهانگرد مهریز سنت و اصالت این خانه باغ را یادآوری می کنند. اقامتگاه سرای جهانگرد مهریز دارای دو تالار سرپوشده و یک تالار سر باز و یک هشتی از جنس کاهگل و گچ می باشد.

اقامتگاه سرای جهانگرد مهریز ۲ باب اتاق سنتی مرمت شده به همراه سرویس بهداشتی دارد که به صورت دربستی، اجاره داده می شود. ساختمان جنوبی و یا زمستانه مجتمع اقامتی سرای جهانگرد یزد دارای ۱۴ باب اتاق می باشد که سه باب آن ۳ تخته و یازده باب آن ۴ تخته است. داخل تمام اتاق ها سرویس بهداشتی و حمام وجود دارد.

امکانات و خدمات اقامتگاه بوم گردی سرای جهانگرد مهریز شامل رستوران، اینترنت، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، روم سرویس، چایخانه سنتی، سرویس ایرانی فرنگی، خشکشویی و پارکینگ می شود.

مجتمع اقامتی سرای جهانگرد یزد به باغ پهلوان پور، قنات چشمه حسن آباد ،چشمه غربالبیز مهریز، باغ آهو سریزد و کوه ریگ مهریز قابل دسترس است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی