گشت و گذار در ایران

بهترین مکان های گردشگری ایران

گشت و گذار در ایران

بهترین مکان های گردشگری ایران

جاذبه های گرمسار

سه شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۰۲ ب.ظ

کوه اژدها

کوه اژدها با ارتفاع ۱۲۶۵ متر در محدوده شهرستان گرمسار بخش مرکزی، دهستان لجران و در ۱۱ کیلومتری غرب مرکز شهرستان گرمسار واقع است. این کوه با چین خوردگی منحصر به فرد یکی از نادرترین شکل‌های زمین‌شناسی در ایران است. نوارهای قرمز، قهوه‌ای و سفید رنگ به شکلی موج وار و در هم تنیده‌اند و یک ساختار خاص را پدید آورده‌اند. این پدیده که دارای چین مرکب است در تناوبی از سنگ ماسه، شیل و سنگ جوش شکل گرفته است. جهت کوه شمالی ـ جنوبی بوده می‌باشد. بر روی این کوه تصویری شبیه اژدها (که روی برجستگیهایی که میان آبراهه‌های کوه از بالا به پائین دامنه آن ایجاد شده است) دیده می‌شود. این اثر محصول فعل و انفعالات زمین‌شناسی درطی سالیان متمادی است. رنگهای گوناگون این نقش حاصل از وجود چندین لایه خاک که هر کدام دارای عناصر ویژه‌ای هستند و به طور منظمی شکل گرفته‌اند، می‌باشد.


معادن نمک

در منطقه سر دره گرمسار تعدادی راه فرعی در دو طرف جاده وجود دارد که به معادن نمک ختم میشود. در این منطقه 27 معدن نمک وجود دارد که درجه خلوص نمک بسیاری از این معادن بالای 98درصد است . یکی از زیباترین این معادن نمک؛ معدن نمک کوهدشت کهن و معدن نمک سالار میباشد. این معادن به صورت تونل پیچ در پیچ 1.5 کیلومتری در دل زمین امتداد دارد و دارای قندیل های زیبای نمکی می باشد و هرساله نظر تعدادی از گردشگران را برای بازدید به خود جلب می نماید.این معادن با توجه به اقلیم نیمه بیابانی و گرم و خشک منطقه گرمسار در تابستان و زمستان مکان مناسبی جهت بازدید گردشگران می باشد.

  • anis ba

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی